نکات طراحی کارت ویزیت

تاریخ انتشار: 1394/11/17

تعداد بازدید : 3466

کارت ویزیت در عصر اینترنت

 

امسال دوباره به کارت ویزیت خود نگاه کنید

حرف تکراری است که تقریباً هر پدیده‌ای که قبلاً وجود داشت امروزه یک نسخه  با پسوند اینترنتی» هم برایش پیدا شده. ارتباط با شبکه‌ی جهانی اینترنت، سرعت بالاتر و حتی دغدغه‌های زیست محیطی باعث شده، تا می‌شود نسخه‌های الکترونیک برای نیازهای قدیم و جدیدمان بسازیم و استفاده کنیم. 

اما در بین همه‌ی این تغییرات و دیجیتالی شدن یک تکه کاغذ است که همچنان با قدرت به حیات خود ادامه می‌دهد. بله در مورد کارت ویزیت صحبت می‌کنیم. یک کارت کوچک از جنس‌های مختلف که روی آن اطلاعات تماس تجاریتان نوشته شده و آن را به مشتریان و مخاطبانتان می‌دهید. هنوز فن‌آوری مدرن برای کارت ویزیت هیچ جایگزینی ندارد.

اما این به این معنی هم نیست که می‌شود کارت ویزیتتان مثل مدل‌های 20 سال پیش باشد و محتوا و شکل آن تغییری نکند. عصر دیجیتال همه چیز را تغییر داده است و بنابراین اگر می‌خواهید در این عصر همچنان تجارت موفقی داشته باشید باید به اثرات آن بر چیزهای غیردیجیتال هم توجه داشته باشید. این مسئله فقط به کسانی که تجارتشان مربوط به حوزه‌های مختلف فن‌آوری است محدود نمی‌شود بلکه شامل همه‌ی تجارت‌هاست. بنابراین چه مدیرعامل شرکت خصوصی یا سازمان دولتی هستید، چه فروشنده و صاحب‌مغازه در بازار و یا اگر یک فری‌لنسر هستید باید نگاهی دوباره به کارت ویزیتتان بیندازید و ببینید که آیا برای این دوران مناسب است یا نه.

در واقع اگر چه که کارت ویزیت‌ها هنوز هم مقوایی هستند اما هر روز پیوندهای عمیق‌تری با دنیای دیجیتال برقرار می‌کنند  و روزبه‌روز چندبعدی‌تر می‌شوند.

آی آر چاپ

باید و نبایدهای زیادی هست که باید برای داشتن یک کارت خوب مناسب عصر دیجیتال در نظر داشته باشید:

۱- پازل طراحی نکنید. ببینید خلاقیت خیلی خوب است و کارت ویزیت خلاقانه داشتن هم یک مزیت عالی است اما این‌که مخاطبتان برای پیدا کردن اسم شرکت شما مجبور شود یک معما را حل کند اصلاً خوب نیست. کارت ویزیت باید بتواند خیلی صریح و ساده و بدون هیچ‌گونه ابهامی شما را معرفی کند. بنابراین اسم و سمت خود را به نحوی خوانا بر روی کارت قرار دهید. اگر در یک شرکت فعالیت می‌کنید نام شرکت و لوگوی شرکت هم در مکانی مناسب روی کارت باشد تا مخاطب بتواند خیلی سریع اطلاعات شما را مشاهده کند.

۲- ایمیل. به‌تدریج گذاشتن پست الکترونیکی روی کارت ویزیت واجب‌تر می‌شود. اما اگر می‌خواهید این کار را بکنید از یک چیز مطمئن شوید و آن هم چک کردن ایمیل‌هایتان است. به‌علاوه مطمئن شوید که آدرس ایمیل شما آدرسی مناسب و تجاری است. saeedRa1355@yahoo.com اصلاً آدرس مناسبی برای تجارت نیست. خیلی خوب است که که اگر سایتی دارید پست الکترونیکی شخصی خود را نیز روی آن فعال کنید. از عنوان‌های کلی مثل info و یا contact هم برای آدرس پست الکترونیک خود روی کارت استفاده نکنید. این کارت شماست و باید راه ارتباطی با شخص شما را نشان دهد. 

 

۳- بیش از اندازه هم شلوغش نکنید. تلگرام، لاین، تانگو، وی‌چت، فیس بوک، لنزور و . .  نوشتن تمام این آدرس‌ها بر روی کارتتان نه‌تنها هیچ کمکی به شما نمی‌کند بلکه به تجارتتان صدمه هم می‌زند. یک نکته‌ی خیلی ظریف وجود دارد. کارت ویزیت شما چیزی شخصی است اما نباید زندگی خصوصی شما را وارد کار کند. باید تعادلی ظریف بین این دو برقرار کنید. به عنوان مشتری دلیلی ندارد به صفحه‌ی فیس‌بوک شما سر بزنم و پست‌های شخصی شما را هم ببینم. حتی اگر تمام این آدرس‌ها کاری هم باشند باز باعث گیج شدن مخاطب می‌شوند. به‌علاوه معمولا شرکت‌ها نمی‌توانند به‌خوبی از عهده‌ی مدیریت حتی یک دو شبکه‌ی اجتماعی و ارتباطی بربیایند چه برسد به تعداد بیشتر. بنابراین تمرکز خودتان را بر روی رسانه‌های پرمخاطب‌تر حفظ کنید. 

۴- فکس، نمابر؟ اگر یک شرکت بزرگ هستید که هنوز از فکس خیلی زیاد استفاده می‌کنید خیلی هم خوب است که شماره نمابر روی کارتتان داشته باشید اما اگر این‌طور نیست و در سال گذشته هیچ نمابری برای شما نیامده و اکثراً دوست دارند از طرق دیگر مثل ایمیل با شما در ارتباط باشند وقت آن رسیده است که این شماره را از روی کارت خود بردارید.

۵- کیوآر. بارکدهای دوبعدی پل ارتباطی بین دو دنیای چاپ و اینترنت است. شناخت مردم و استفاده از آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. بنابراین اگر سایت شما رسانه‌ی اصلی شماست خیلی خوب است که تنها به لینک آن اکتفا نکنید و کیوآر سایتتان را هم روی کارت بگذارید. خیلی خوب است که سلیقه‌ی بیشتری هم به خرج دهید و کمی روی ظاهر کیوآرکدتان کار کنید تا شکل یک مربع بی‌ریخت نباشد و با کارتتان هماهنگی داشته باشد. منتها مراقب باشید که در دستگاری کیوآرکد زیاده‌روی نکنید. مهم‌ترین هدف کیوآرکد خوانده شدن ساده‌ی آن توسط اسکنر گوشی است و این اصلا خوب نیست که مخاطبتان مرتب گوشی را بالا و پایین کند تا بتواند کیوآر شما را اسکن کند. حتماً و حتماً پیش از چاپ نهایی کارتتان نمونه چاپی کیوآرتان را با یکی دو گوشی تست کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است.

۶- اقیانوس با عمق یک متر نشوید. نویسنده، بازیگر، مدیر هنری موسیقی، سفیر حمایت از حقوق کودک و . . اینکه شما در این دنیای پرچالش امروز بیش از یک مهارت و تخصص داشته باشید اصلا چیز عجیبی نیست. خیلی هم خوب است. اما مراقب یک چیز باشید. این اصلاً جالب نیست که وقتی به‌طور مثال کارتتان را به مشتری‌ای می‌دهید که در مورد طراحی وبسایت با او صحبت کرده‌اید هزار تخصص دیگر رویش نوشته شده باشد. افراد در این مواقع به‌راحتی می‌توانند حس کنند که شما اصطلاحاً همه‌کاره و هیچ‌کاره‌اید. بنابراین اگر تخصص‌های مختلفی دارید که با هم ارتباط موضوعی چندانی ندارند بهتر است که چند کارت ویزیت داشته باشید.

۷- خلاق باشید. دوره کارت‌های مستطیلی با یک شماره و آدرس رویش مثل هزاران نمونه‌ی تکراری و بدون هیچ ویژگی خاصی که شما را ممتاز کند گذشته است. خلاقیت خود را به کار بگیرید و طرح نویی ارائه کنید. کارت ویزیت زیبا کارت برنده‌ی شما در بازی تجارت خواهد بود.

برای آشنایی با کارت ویزیت در عصر اینترنت اینجا کلیک کنید.

 

کاربرد های چاپ روی شیشه ( آی آر چاپ )

کارت ویزیت در عصر اینترنت

باید و نبایدهای تراکت

کارت ,هم ,یک ,ویزیت ,روی ,خیلی ,کارت ویزیت ,است که ,شما را ,روی کارت ,داشته باشید

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

K-photo نگرش مجله مسکن کیان شیـ وا نیـ رزرو آنلاین اقامتگاه کتابخانه عمومی «فیروز تشکری» نوجه ده mg100 مدرسه شاد دانلود کتاب پی دی اف قیمت